שמונה כללים להצלחה שלך !

על השאלה האם יש כללים להצלחה, נעשו המון מחקרים. המעניינים שבהם הם אלו שמבוססים על תחקיר אמיתי, עם אלה שהצליחו בשטח. היום אני שמח להביא לכם ממצאים מתוך מחקר, שנמשך עשר שנים וכלל 500 אנשים סופר מצליחים !

אז איך אנשים מצליחים ?
אנשים שואלים אותי הרבה שאלות מקצועיות, עסקיות, שיווקיות ובעיקר המון שאלות על הצלחה. כולם מחפשים את הדרך להצלחה שלהם.

עשרות שנים הוקדשו לחקר הנושא הזה, החל בספר שחיבר נפוליון היל בשם “חשוב והתעשר” שפורסם כבר בשנת 1937 (!) ועדיין משמש כבסיס לתוכניות הדרכה רבות.

היום אני רוצה לספר לכם על מחקר באותו נושא, שערך ריצ’ארד סינט ג’ון, בשיטת המודולינג (MODELLING) שבחן בפועל 500 אנשים מצליחים על פני עשר שנים !

המחקר של סיינט ג’ון
ריצ’רד סיינט ג’ון, איש עסקים בעל הון, מספר שיום אחד ישבה במטוס לידו ילדה קטנה ממשפחה ענייה, ששאלה אותו האם הוא מיליונר. הוא ענה לה שכן ואז היא שאלה – מה גורם לאדם להצליח. למרות שהוא מאד רצה לענות, הוא לא הצליח לתת לה תשובה.

בעקבות המפגש הזה, במשך עשר שנים, הוא נפגש ותחקר 500 אנשים מצליחים בכל התחומים, קרא ותמלל אלפי ראיונות שלהם בכלי התקשורת ובסופו של דבר צמצם את עקרונות ההצלחה לשמונה בלבד.

העקרונות

  1. תשוקה – העבודה הכי טובה נעשית מתוך אהבה ולא מתוך כורח. כשאנחנו עוסקים בדברים מושכים, מרגשים ומרתקים, הזמן עף בלי שנרגיש, אנחנו מגיעים להישגים גבוהים והכסף בא ממילא. אז תחילה חפש תשוקה במה שאתה עושה !
  2. עבודה קשה – הישגים מגיעים מתוך עבודה קשה והשקעת מאמץ במטרה להיות הטובים ביותר. חשוב לזכור, שכמות העבודה לא באה על חשבון ההנאה שיש לך ממנה. המציאות מוכיחה, שאם אתה עושה משהו שמעורר בך תשוקה, אתה נהנה מכל רגע שאתה משקיע. לכן הכלל השני, שכול מצליח מקיים, הוא מאמץ !
  3. מיקוד – בעבר בני אדם התגאו בתארים, היום המצב הוא שונה. העולם המודרני מוביל בני אדם לחפש פתרונות מותאמים בדיוק להם. לכיוון הזה הולך גם השיווק המודרני. לכן האנשים המצליחים לא מנסים לפתור הכול אלא להיפך, ההצלחה עוברת במיקוד, בבחירת נושא אחד שאתה הוא הטוב ביותר בו. לכן בדרך להצלחה שלך בחר בנושא אחד והיה למוביל בו !
  4. לדחוף – גם אם מבחוץ האנשים המצליחים נראים מושלמים, המציאות (גם לדעתם) רחוקה מכך. להם, כמו לכולנו, יש מגבלות רבות שמונעות מאתנו לפעול. מצליחנים רבים מודים שהם ביישנים ובעלי ספק עצמי גדול, בעצמם וביכולת שהם מביאים לעולם. לכן כאן ריצ’רד סיינט ג’ון מעודד אותנו לדחוף את עצמנו קדימה, באופן פיזי ומנטאלי, כדי להתגבר על הכישלונות הפנימיים. לכן אם אתה רוצה להצליח, דחף את עצמך, כל הזמן, בלי הפסקה – קדימה !
  5. שירות – אחד מיסודות ההצלחה הכלכלית הוא לתת לאנשים ערך שהם ישמחו לשלם עליו ביד רחבה. אם אתה נותן פתרון לבעיות מתוך תשוקה, מיקוד, דחיפה עצמית, ללא ספק תגיע להצלחה. בספרו ריצ’רד כותב ” אתם לא יכולים לשרת את עצמכם, אתם חייבים להציע לאחרים משהו בעל ערך. כי זאת הדרך שבה אנשים באמת נהיים עשירים”. לכן היה סקרן, בעל אכפתיות בעל רצון לפתור בעיות !
  6. רעיונות – עסקים מצליחים מתחילים ברעיונות טובים. כשאנחנו נתקלים במוצר חדש שמביא הרבה תועלת לעולם, רובנו תוהה למה אנחנו לא הובלנו את הפיתוח, כי הצורך כל כך ברור. סיינט ג’ון טוען שהרעיונות הטובים הם דבר שפשוט להגיע אליו, הם לא דבר קוסמי. כל אחד שמקשיב, שם לב, סקרן ושואל שאלות מגיע אליהם. לכן היפכו לכאלה – שהם בעלי רעיונות חדשים !
  7. שיפור – הצלחה נובעת משיפור תמידי, בך ובמוצר שלך. אם אתה רוצה להצליח, לטפס מעבר לכול מכשול לכול הצלחה שדמיינת, אתה חייב להשתפר בעצמך במטרה לשפר את המוצר שאתה נותן. השיפור העצמי, שהוא מטרה בפני עצמה אצל אנשים רבים, אצל היזמים הוא כורח. הצמידו לשיפור הזה את יכולת המדידה, התכנון והשליטה ועשיתם כבר את רוב הדרך !
  8. התמדה – סיינט ג’ון מצטט כאן את אחד היזמים שראיין שאומר שהתמדה היא הסיבה מספר אחת להצלחה שלו. כי החיים מלאים, הרבה פעמים בלי הצדקה, בביקורת, בציניות, בדחייה וכמו שהוא מציין בספר, גם בהרבה “אידיוטים”. לכן זכרו, לא משנה כמה אתם תהיו טובים, החיים לא מתנהלים כמו שתכננתם. כאן נכנס לפעולה הכוח שלכם, שדוחף אתכם בהתמדה לנסות שוב ושוב ושוב – עד ההצלחה !

סיכום ומסקנות !
אלו שמונה הנקודות שריצ’ארד סיינט ג’ון רואה כהכרחיות להצלחה. לכן, אני ממליץ לכל אחד לעבור על הרשימה שוב ולבחון עם עצמו : מה יש לך מהנקודות שפורטו, מה חסר לך, ובעיקר מה אתה הולך לעשות – מייד עכשיו – כדי לשנות את זה.

את המידע הזה יצרו 500 האנשים מהמצליחים בעולם, לכן גם אתה יכול להקדיש לזה כמה דקות – למען ההצלחה שלך!

krichelly

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך